
Odkryj nowe funkcjonalności enova365
Wszystkie zmiany są dostępne dla Użytkowników w cenie aktualizacji.
Zobacz jak enova365 reaguje na zmiany w przepisach: enova365 zgodna z przepisami>>
Nowości wersji 1910.1.2. dotyczące Modułu Kadry Płace wynikłe z interpretacji Polskiego Funduszu Rozwoju:
1.Identyfikacja uczestnika w przypadku obcokrajowca
Zgodnie z najnowszą interpretacja PFR w przypadku obcokrajowców pracodawca będzie w deklaracjach PPK w danych identyfikacyjnych uczestnika w przypadku wysyłał tylko numer PESEL bez dokumentu tożsamości (jak było to w dotychczasowej interpretacji).
2. Przychód ze składki PPK w miesiącu wypłaty
Umożliwione zostało rozliczenie przychodu ze składki PPK w tym samym miesiącu, co wypłata. Obecnie przychód rozlicza się na podstawie deklaracji: Rozliczenie składek PPK, natomiast zgodnie z najnowszą interpretacją PFR oprócz pierwszej wpłaty, pracodawca może wpłacić pieniądze do Instytucji Finansowej w tym samym miesiącu, co wypłata.
3. Kwalifikacja – 3 miesięcznego okresu zatrudnienia (90 dni)
Zgodnie z najnowszą interpretacją PFR dostępną na mojeppk.pl w zakresie sposobu obliczania 3-miesięcznego okresu zatrudnienia, o którym mowa w art. 16 ust. 2 ustawy o PPK, wskazać należy na dyspozycję art. 110 k.c., który, w przypadku braku regulacji określającej sposób obliczania terminu oznaczonego ustawą, nakazuje stosować w tym zakresie przepisy kodeksu cywilnego. Należy więc przyjąć, że okres 3 miesięcy, o którym mowa w art. 16 ust. 2 ustawy o PPK, oznacza 90 dni.
Nowa wersja enova365 zawiera istotne zmiany także w modułach:
FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ
Mechanizm podzielonej płatności – dla dokumentów sprzedaży i zakupu oraz płatności dodano czynność „Zmień VAT(MPP) na płatnościach”, która umożliwia zmianę kwalifikacji dokumentu do MPP oraz przeliczenie Kwoty VAT/MPP na płatnościach.
Mechanizm podzielonej płatności – ustawienie na dokumencie ewidencji w polu „Kwota VAT na płatnościach” uzależniono od sposobu zapłaty na kontrahencie.
Import Wyciągów Bankowych – poprawiono błąd pojawiający się podczas importu wyciągów bankowych. Błąd dotyczył nieprawidłowego rozpoznawania Okresu VAT na podstawie opisu operacji bankowej przelewu MPP w przypadku, gdy opis zawierał numer faktury przypominający datę.
HANDEL
Kontrahent – poprawiono błąd, który przy grupowym pobieraniu danych nie aktualizował kartoteki klienta, w przypadku kiedy pole
NIP/REGON zawierało znaki „-„. Ponadto, został poprawiony błąd, który blokował możliwość pobierania danych z GUS na kartotece kontrahenta po wprowadzeniu klucza GUS, a następnie jego usunięciu.
Zachęcamy do aktualizacji oprogramowania enova365
Potrzebujesz wsparcia przy zaimplementowaniu aktualizacji? Zapraszamy do kontaktu z Działem Obsługi Klienta na adres: pomoc@altone.pl