26
Mar
Zdalne wdrożenie ERP
Kategoria: Biznes
Komentarze
⏱7 min. czytania Autor: Dawid
W jaki sposób realizujemy wdrożenie systemu informatycznego zdalnie?
W tym artykule podzielę się dobrymi praktykami przeprowadzania projektu wdrożeniowego w sposób zdalny.
Na początku przedstawiam harmonogram wdrożenia, na potrzeby przeglądu procesu, ale nie wdając się w szczegóły metodyki wdrożeniowej. Obejmuje on osiem głównych etapów:
1. Analiza przedwdrożeniowa
2. Instalacja, konfiguracja merytoryczna
3. Prace programistyczne
4. Migracja danych
5. Szkolenia
6. Testy
7. Uruchomienie produkcyjne
8. Asysta w pierwszym okresie użytkowania
Dzisiejsze pytanie brzmi: czy można wdrożyć system ERP kompletnie bez spotkań?
Od razu widać, że jest to szalony pomysł.
Czy aby na pewno?
Gdy przyjrzeć się etapom wdrożenia można zauważyć, że większość z nich zwykle i tak jest realizowana zdalnie. Wyzwaniem są jedynie analiza potrzeb i szkolenia.
Okazuje się jednak, że współczesne narzędzia informatyczne przychodzą z pomocą również tutaj.
Analiza – jak wygląda właściwe przygotowanie do projektu?
W czasie analizy konsultanci przeprowadzają spotkania z zespołem projektowym klienta, tak by móc opracować docelowe modele procesów biznesowych. Cały etap ma na celu zgromadzenie danych o potrzebach klienta, zdiagnozowanie aktualnych procesów, wybranie ogniw do likwidacji lub dokonania transformacji.
W pracy wykorzystujemy narzędzie MS Teams, o którym można ostatnio sporo przeczytać w Internecie.
Jest to całkiem zasłużona popularność.
Dzięki tej aplikacji prowadzimy wideokonferencje z klientami, udostępniamy swój pulpit lub dokument, na którym możemy wspólnie pracować. Każdy szczegół powstającego dokumentu możemy redagować online wspólnie z klientem.
Jak przebiegają szkolenia i przygotowania systemu dla użytkowników?
Prowadzenie szkoleń jest równie proste, uczestnicy szkoleń widzą prowadzącego i system ERP, na którym prowadzi szkolenie. Można też zadawać pytania na czacie, a po szkoleniu pytania i odpowiedzi pozostają dostępne dla uczestników.
Wystarczy, że masz komputer czy smartphone z kamerą i mikrofonem, a możemy wspólnie efektywnie pracować.
Asysta w początkowym okresie użytkowania obejmuje usługi wsparcia w pierwszych dniach po wdrożeniu lub przy operacjach okresowych, takich jak: składanie deklaracji czy dekretacja pierwszych dokumentów. Zazwyczaj pojawiają się wtedy wątpliwości i nasza pomoc pozwala użytkownikom lepiej wykorzystać możliwości systemu w ich codziennej pracy. Telefonicznie lub przy wykorzystaniu zdalnych połączeń, odpowiadamy na pytania, wyjaśniamy oraz rozwiązujemy problemy, eliminując nieproduktywne kroki.
Jak przy każdej zmianie, rodzą się duże wątpliwości co do nowych warunków. Powodem jest przyzwyczajenie do tradycyjnego prowadzenia projektów.
Ogromną zaletą proponowanych narzędzi jest to, że dzięki nim mamy szybki przepływ informacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami projektu. Nawet bez spotkań face-to-face, klient zyskuje pełną przejrzystość zachodzących działań i nieograniczoną komunikację.
Czy warto realizować inwestycje w nowy system ERP w trudnych czasach?
Warto…ale to już inna historia.
Interesuje Cię wdrożenie systemu ERP?
Zapytaj o szczegóły ➡️
![]() |
Nie przegap nowych wpisów!Zapisz się na nasz newsletter: |