Skip to content
2023-03-06

enova365 Kadry Płace – aktualizacja danych w kartotece pracownika

Czy wiesz, że w łatwy sposób możesz zwiększyć funkcjonalność enova365, nie będąc programistą?
Dziś kolejny przykład, który możesz wykorzystać w enova365 Kadry Płace
Autor: Benedykt Kluś – konsultant enova365

Jednym z częstych problemów u wielu operatorów enova365 modułu Kadry Płace jest aktualizacja danych w kartotekach pracowników. Sama operacja aktualizacji nie jest skomplikowana, natomiast świadomość na jakich danych pracujemy – czy są to ostatnie zapisane dane czy może wcześniejsze, nastręcza kłopotów użytkownikom. Często spotykamy się z komunikatami od takich operatorów: „ ja to wprowadzałem, ale się nie zapisało”, „dane zniknęły” itp.
Najczęściej mamy do czynienia z zapisem w niewłaściwej aktualizacji. Zdarza się to zwłaszcza, gdy mamy tzw. „aktualizację do przodu (przyszłą)” – zrobioną z przyszłą „datą początku” (np. obecnie mamy styczeń 2022 a wykonaliśmy u kilku osób aktualizację danych – zmiany stawek zaszeregowania od marca 2022). W bieżącej pracy możemy nie zauważyć, że wprowadzamy dane do kartoteki w aktualności, która nie jest ostatnią, w pośpiechu otwieramy kartotekę, zmieniamy dane i zapisujemy (niezależnie czy aktualizując czy zmieniając wartości po prostu). Po jakimś czasie „aktualizacja zmodyfikowana” traci swoją ważność i „aktualizacja przyszła” staje się bieżącą (i tu zaskoczenie, że danych nie ma).

Rozwiązanie: filtry kolorystyczne

Proponuję dodanie prostego filtra kolorującego do listy pracowników. Dzięki temu operatorzy będą mieli szybki wgląd, czy pracują na ostatniej aktualizacji czy też na danych, które wejdą w życie w przyszłości.  Dodajemy prosty filtr kolorujący rekordy na listach z pracownikami (Pracownicy, Wszyscy, Wszyscy aktywni itd.), dzięki któremu przy wprowadzaniu danych na bieżąco będziemy mieli mieć świadomość, że to nie jest ostatnia aktualizacja (czyli są jeszcze zapisy ustawione na „przyszłość”). Każdy z operatorów może mieć widok list dostosowany pod swoje potrzeby.

Jak to zrobić:


1. Otwórz organizator listy i przejdź na zakładkę „Kolory”.
2. Kliknij „Nowy Warunek” i ustaw kolory czcionki i tła (np. żółte tło, czarna czcionka).
3. Wprowadź frazę: [Workers.Info.Historia.Aktualnosc.To]<[Last.Aktualnosc.From].
4. Zapisz ustawienia.

Efekt powinien wyglądać tak:

enova365-kadry-place-jest-aktualizacja-danych

Takie oznaczenie „na żółto” powinno zwrócić uwagę użytkownikowi, przy wejściu do danej kartoteki, że to nie ostatnie dane i być może trzeba je zmienić również w „przyszłej aktualizacji”. Dzięki temu prostemu trikowi, każdy użytkownik enova365 może z łatwością uniknąć błędów związanych z pracą na nieaktualnych danych, nawet nie będąc ekspertem programistycznym. To niewielki krok, ale z pewnością znaczący w poprawie efektywności korzystania z enova365.

Zobacz także